چگونه در امتحان آیین نامه رانندگی قبول شویم ؟ ( جدید 2021 - 2022 ) 

 

امتحان آیین نامه رانندگی که یکی از سخت ترین مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران و حتی در تمامی کشور هاست مردودی های بسیار زیادی را در هر بار امتحان داشته است . از این رو می خواهیم با معرفی بهترین راه و حتی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی در ایرانبه شما کمک کنیم تا در اولین مرحله قبول شوید .

در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم بهترین راه و راحت ترین راه برای قبولی در این امتحان سخت و نفسگیر را به شما معرفی کنیم . پس تا انتها با ما همراه باشید .

 

شرایط امتحان آیین نامه رانندگی چیست ؟!!!

 

برای اینکه بتوانید خود را برای این امتحان سخت آماده کنید لازم است که کمی درباره این امتحان اطلاعات بیشتری داشته باشید .

در ابتدا باید حتما تمامی کلاس های تئوری را گذرانده باشید و سعی کنید تا جایی که می توانید در این کلاس ها غیبت نکنید . در این کلاس ها که یک استاد و یا بهتر است بگوییم یک سرهنگ بازنشسته راهنمایی و رانندگی را در کلاس به به عنوان مدرس قوانین رانندگی خواهید دید . در این حالت استاد به شما تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را خواهد گفت .

از تابلوهای رانندگی بگیرید تا تمامی قوانین حلال احمر و احیا و حتی موارد فنی و مکانیک . بعد از این کلاس ها باید خود را برای امتحان رانندگی آماده کنید . در این حالت است که شما در صورت قبولی در این امتحان وارد مرحله بعد خواهید شد و آن تمرین با مربیست و پس از آن هم آخرین مرحله یعنی آزمون عملی رانندگی فرا می رسد که توضیح خواهیم داد .

امتحان آیین نامه رانندگی شامل 30 سوال تستی است که به شما 20 دقیقه زمان می دهند تا بتوانید این 30 تست را بزنید . برای قبولی باید حدودا 26 تست را درست بزنید و در صورتی که بیشتر از 4 تست را اشتباه بزنید مردود خواهید شد .

جالبت اینجاست که بدانید در کشور هایی مانند آلمان شما تنها می توانید 1 غلط داشته باشید و اگر بیشتر از این تعداد باشد مردود خواهید شد .

 

 

اگر مردود شویم چه کار باید کنیم ؟؟؟؟

 

بسیاری از شرکت کنندگان در این امتحان مردود می شود و این مثل روز برای همه روشن است . اما بیایید ببینیم که اگر مردود شویم باید چه کار کنیم ؟ یعنی بیایید ببینیم در صورتی که مردود شویم باید چه کار کنیم و آیا می توانیم در همان روز مجددا امتحان دهیم  ؟

در صورتی که در امتحان آیین نامه مردود شویم باید به نزد مسئول امتحانات رفته و درخواست امتحان مجدد بدهیم و از همه بدتر این است که باید برای امتحان مجدد هزینه هم پرداخت کنیم . حدودا 15 هزار تومان . در ضمن باید این را هم بدانید که زمان امتحان آیین نامه مجدد شما حدودا 1 هفته به تعویق خواهد افتاد .

پس برای همین است می گوییم در صورتی که بار اول قبول نشوید باید مبلغی در حدود 15 تومان پرداخت کنید و این مبلغ بسیار زیاد است زیرا اکثرا حتی 10 بار هم مردود می شوند البته منظور از زیاد بودن فقط خود هزینه نیست بلکه زمانیست که از دست می دهید  زیرا در این حالت زمان گرفتن گواهینامه رانندگی برای شما ماه های به تعویق خواهد افتاد .

 

آیاخواندن کتاب آیین نامه رانندگی برای قبولی کافیست ؟

 

البته سوال خوبیست اما باید بدانید که در هر صورت حتما برای آگاهی از قوانین رانندگی ایران و جرائم باید حتما و حتما کتاب آیین نامه رانندگی را بخوانید .

کتاب آیین نامه رانندگی که شامل 200 صفحه هست برای امتحان می تواند بسیار سخت باشد زیرا نکات بسیار زیادی در این کتاب وجود دارد که اگر بخواهید فقط به کتاب آیین نامه رانندگی اکتفا کنید قبول نخواهید شد . البته افراد بسیار کمی هستند که در ابتدا و با همان کتاب آیین نامه قبول می شوند .

جهت قبولی باید از راه های بهتر و ساده تری اقدام کنید و صرفا به حفظ کردن کتاب رانندگی اکتفا نکنید . پیشنهاد ما به شما استفاده از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی است که در این حالت شما باید بتوانید برای قبولی کتاب را کامل بخوانید و سپس از نمونه سوالات آیین نامه رانندگی استفاده کنید .

شما باید حدودا 4 الی 6 ساعت زمان صرف خواندن نمونه سوالات آیین نامه رانندگی کنید در این حالت شما قبولی خواهید شد .
نمونه سوالات شامل امتحانات سال های گذشته و نکات مهم کتاب آیین نامه رانندگیست که می تواند در یادگیری بسیار بهتر نکات مهم رانندگی به شما کمک کند .

 

 

از کجا می توانیم نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را تهیه کنیم ؟!

 

شما می توانید به 2 صورت نمونه سوالات را تهیه کنید :

1 – فیزیکی
2 – اینترنتی

در مورد اول شما می توانید از آموزشگاه ها و حتی دکه های کنار خیابان ها نمونه سوالات را دریافت کرده و بخوانید اما برای اینکه بتوانید به صورت اینترنتی و بسیار بسیار ارزانتر از حالت اولیه نمونه سوالات را دریافت کنید باید به سایت رانندگی و آیین نامه گواهیران رجوع کنید که با کلیک بر روی گواهیران می توانید به راحتی از تست ها و نمونه سوالات استفاده کنید .

پیشنهاد می شود کتاب آیین نامه رانندگی را باید با دقت بخوانید و سپس از نمونه سوالات سایت گواهیران استفاده کنید در این صورت است که شما بدون دردسر قبولی خواهید شد .

بعد از این که در این آزمون سخت و نفسگیر قبول شدید باید به مرحله بعد بروید و مرحله بعد یعنی آموزش رانندگی و آزمون رانندگی .

در این حالت شما باید در کنار مربی رانندگی نشسته و به خوبی و طی چند روز رانندگی را بیاموزید . سپس پس از آموزش روز امتحان عملی می رسد که در سایت رانندگی گواهیران می توانید به راحتی از مقاله آزمون عملی استفاده کنید .

پیروز و موفق باشید .

منبع : iusnews